Fordelene ved å spise frokost!

2018-04-22T21:04:11+00:00 22. april 2018|Categories: EasyLife, Trening og mat|Tags: , |

Om frokost er nødvendig eller ei ved vektreduksjon, er et ofte stilt spørsmål.

Frokost gir for mange en bedre appetittregulering og større grad av kontroll på matinntaket gjennom dagen. Det er også et viktig måltid for de som blir fort sultne om de hopper over å spise tidlig. Da er det et viktig måltid for deg.

Om du spiser på morgenen eller ikke, bestemmer ikke om du har et helsemessig fornuftig kosthold. Dette bestemmes av mengde og type mat i løpet av dagen, ukene og månedene og året! Frokosten er derfor ikke et viktig måltid for de som spiser sunn mat og begrensede porsjonstørrelser utover dagen. Vektreduksjon oppnås når kroppen er i energiunderskudd, det vil si at energien fra mat og drikke er lavere enn energien som forbrukes. Det å spise frokost er ikke nødvendig for å oppnå et energiunderskudd.

Tips til frokost:

 

  • 50 gram Havregryn
  • 1 beger Dobbel 0% yoghurt
  • 60 gram Melk, skummet

Bland sammen ingrediensene. Ta på lokk eller dekk bollen med plast og sett i kjøleskapet over natten. Lag gjerne dobbel eller trippel porsjon, grøten holder seg noen dager hvis den står kaldt. Inneholder  250 kcal pr porsjon.