Er du motivert og klar for trening?

2018-02-21T14:18:28+00:00 18. februar 2018|Categories: Trening og mat|Tags: |

Har du ikke overskudd til å trene? Her får du noen enkle tips til motivasjon og noen råd om å finne tid.

Den største feilen er nok at vi ofte begynner for hardt. Er du ikke vant til å trene, så er det helt topp om du klarer å gå fra 0 til 2 ganger i uka. Det er mye bedre å få inn gode vaner, bli vant til å trene og bevege seg, før man øker hyppigheten.

«Jeg skal fokusere mer på treningsformer jeg synes er gøy, ikke sette for høye krav til meg selv og heller kose meg med treningen». Man trenger ikke å pushe grenser under hver treningsøkt og man trenger ikke trene fem dager i uka,

Treningen bør være noe du liker å gjøre (eller kan komme til å like når du blir i bedre form). Om du begynner med en treningsform som du synes er kjedelig, slutter du!

Styrketrening må læres! Om du er ute etter å bli sterkere, anbefaler vi profesjonell hjelp. Du kan velge å få hjelp av en Treningsveileder, eller du kan sikre gode resultater med en Personlig Trener. De viktigste tingene du skal lære er:  Å gjøre øvelsene riktig (teknikk), øvelser tilpasset deg og å gi det lille ekstra.

Tren gjerne gruppetrening, det er gøy og vi har timer som passer for alle!

Sørg for at du aldri skulker unna mer enn en uke. Det er veldig lett å slutte helt når du har vært borte fra trening noen ganger. I perioder kan du ha det altfor travelt, være på ferie eller være umotivert. Sørg da for at du trener en gang i uken. Det er faktisk nok til å opprettholde formen.

Fokuser på helårskroppen og tren litt hele året rundt. Januar og februar er som alle andre av årets måneder, du skal trene de faste øktene per uke og la året jobbe til din fordel. Kontinuitet er ditt verktøy for å nå dine treningsmål i det kommende året.

Altså:Fokuser mer på treningsformer du synes er gøy, ikke sette for høye krav til deg selv og heller kos deg med treningen. Man trenger ikke å pushe grenser under hver treningsøkt og man trenger ikke trene fem dager i uka!

Lykke til med treningsåret 2018!